OEFENINGEN MET DE WEERSTANDSBAND

Fitness

Wie twijfelt er nog aan dat krachttraining hardlopers sneller, efficiënter en minder kwetsbaar maakt? Toch lopen veel mensen met een grote bocht om het krachthonk heen of doen halfslachtig een paar series buikspieroefeningen en houden het verder voor gezien. Hiervoor zijn verschillende redenen. Sportscholen kunnen benauwend vol zijn, of intimiderend aanvoelen. Sommigen hebben een hekel aan binnen sporten en krachtmateriaal voor thuis is duur en neemt bovendien veel ruimte in beslag. Een weerstandsband is dan het ideale middel!

Makkelijk, leuk en doeltreffend: weerstandsbanden zorgen voor afwisseling in je trainingen.

Of je nu de intensiteit van bepaalde oefeningen wil verhogen of een leuke opwarming wil doen voordat je aan je loopsessie begint: weerstandsbanden zijn uiterst geschikt om zelfs de kleinste spiergroepen te activeren en zijn door iedere loper, ongeacht het niveau, makkelijk te gebruiken.

Omdat velen van ons thuis werken, de fitnesszaken gesloten zijn en we vaker binnen zitten met deze koude dagen, is het geen slecht idee om je spieren ook binnenshuis te onderhouden en te versterken. Door een home workout te hebben, train je thuis je buik, been en bilspieren.

Weerstandsbanden heb je in allerlei formaten: ben je niet gewend om met zo’n band te trainen? Begin dan met een lichtere band die minder weerstand biedt. Gebruik je de weerstandsband al enige tijd? Blijf jezelf dan uitdagen en kies voor een zwaardere band met een grotere weerstand.
De work-out neemt slechts 15 – 20 minuutjes in beslag en telt veel verschillende oefeningen. Neem je matje en weerstandsband erbij en zet je spieren aan het werk!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *